Powszechne mity dot. mięśni dna miednicy

Istnieje wiele mitów dotyczących mięśni dna miednicy i ich ćwiczeń. Przedstawimy te najbardziej popularne i pomożemy odkryć co jest prawdą a co fikcją.

1. ĆWICZENIA MIĘŚNI DNA MIEDNICY SĄ ŁATWE DO WYKONANIA!

Ćwiczenia mięśni dna miednicy nie są łatwe do wykonania. Izolowane ćwiczenia tych mięśni są dość trudne i może minąć trochę czasu zanim nauczysz się prawidłowo je wykonywać.

2. MOŻESZ NAUCZYĆ SIĘ ĆWICZYĆ MIĘŚNIE DNA MIEDNICY Z ULOTKI.

Ćwiczeń mięśni dna miednicy można nauczyć się z ulotki. Jednak badania wykazują, że 50% kobiet próbujących wykonać ćwiczenia tych mięśni korzystając z informacji zawartych w ulotce wykonuje te ćwiczenia nie poprawnie. Zarówno dla kobiet jak i mężczyzn wykonywanie ćwiczeń złą techniką nie przyniesie poprawy a może nawet przyczynić się do pogłebienia problemów.

3. ĆWICZENIA MIĘŚNI DNA MIEDNICY NIE DZIAŁAJĄ

Badania pokazują, że ćwiczenia mięśni dna miednicy są skuteczne w przypadku niektórych rodzajów nietrzymania moczu, takich jak wysiłkowe nietrzymanie moczu i / lub pęcherz nadreaktywny, które są przyczyną nietrzymania moczu. Mogą one również pomóc w przypadku nietrzymania stolca, gdy przyczyną problemu są słabe mięśnie dna miednicy. Jednakże, nie będą one działać, jeśli przyczyny przecieku moczu lub ruchu jelit są inne (na przykład infekcja, stan zapalny lub choroba jelit)

Istnieje wiele dowodów na to, że ćwiczenia mięśni dna miednicy są skuteczne, gdy są one wykonywane prawidłowo i kiedy są nauczane oraz nadzorowane przez wyspecjalizowanego fizjoterapeutę. Jeśli twój własny program treningowy mięśni dna miednicy nie działa, to są szanse, że ćwiczenia nie zostały wykonane we właściwy sposób. Skorzystaj z pomocy pracownika służby zdrowia, aby potwierdzić, że technika wykonywania ćwiczeń jest prawidłowa. Także aby uzyskać zindywidualizowany program szkoleniowy, opracowany specjalnie dla Twojego problemu i dostosowany do kondycji twoich mięśni dna miednicy.

4. ĆWICZENIA MIĘŚNI DNA MIEDNICY WYKONYWANE SĄ POPRZEZ WSTRZYMYWANIE STRUMIENIA MOCZU.

Jest to błędne przekonanie. Zatrzymywanie strumienia moczu jest przeciwwskazane, może to bowiem doprowadzić do cofania się moczu i co za tym idzie do stanów zapalnych pęcherza i dróg moczowych.

5. MAM DZIECKO WIĘC SZKODA DLA MIĘŚNI DLA MIEDNICY ZOSTAŁA WYRZĄDZONA

Fakt, że urodziłaś dziecko nie oznacza, że ćwiczenia mięśni dna miednicy nie będą pomocne dla twoich problemów z nietrzymaniem moczu. Wykazano, że wykonując poporodowe ćwiczenia mięśni dna miednicy można pomóc w odzyskaniu funkcji mięśni dna miednicy oraz zmniejszyć lub wyleczyć prawdopodobieństwo wystąpienia nietrzymania moczu u kobiet, które miały porody instrumentalne lub rodziły duże dzieci.

6. NIE MUSZĘ WYKONYWAĆ ĆWICZEŃ MIĘŚNI DNA MIEDNICY.

Wszyscy (wliczając kobiety, które nigdy nie rodziły oraz mężczyzn) mogą odnieść wiele korzyści z ćwiczeń mięśni dna miednicy.

Dla kobiet trening mięśni dna miednicy spełnia ważną rolę w kontroli nietrzymania moczu, które może pojawić się w czasie ciąży. Ćwiczenia mięśni dna miednicy wykonywane w czasie ciąży pomogą w odzyskaniu funkcji mięśni dna miednicy i kontroli pęcherza po urodzeniu dziecka. Nowe badania pokazują, że silne mięśnie dna miednicy nie spowodują, że poród będzie trudniejszy.

U mężczyzn, mięśnie dna miednicy nie tylko pomagają w kontrolowaniu pęcherza i jelit, ale również pomagają w zachowaniu funkcji seksualnych.

7. MĘŻCZYŹNI NIE MAJĄ MIĘŚNI DNA MIEDNICY.

Jakże nie prawdziwe zdanie. Oczywiście mężczyźni posiadają mięśnie dna miednicy. Mięśnie te mogą nawet ćwiczyć w celu poprawy kontroli pęcherza moczowego po operacjach gruczołu prostaty.