O Nas

Koncepcja Pelvic floor safe powstała z myślą o wszystkich tych, których dotyczy problem nietrzymania moczu bądź znajdują się w grupie ryzyka pojawienia się tych dolegliwości. Sekcja PFS jest częścią Stowarzyszenia BuggyGym® w ramach którego pracujemy z młodymi mamami, należącymi do grupy ryzyka nietrzymania moczu. Jednak nie one jedyne borykają się z tą przypadłością. Dolegliwości mimowolnego oddawania moczu występują u znacznie większego odsetka naszego społeczeństwa.

Poza mamami należą do tej grupy kobiety w ciąży, po operacjach ginekologicznych czy w okresie menopauzalnym. Jednak sprawa nie dotyczy tylko kobiet, nietrzymanie moczu to przypadłość obejmująca także mężczyzn (po operacjach gruczołu krokowego) oraz ludzi wyczynowo uprawiających sport (m.in. bieganie, kolarstwo, gimnastyka, sporty wyczynowe) i poprzez to w wielkim stopniu obciążają mięśnie dna miednicy.

W działalności PFS pragniemy szerzyć wiedzę dotyczącą profilaktyki WNM, oraz prawidłowego postępowania gdy taki problem już istnieje. Często nieświadomie, uczestnicząc w różnorodnych zajęciach fitness, obciążamy mięśnie dna miednicy przyczyniając się tym samym do pojawienia się, bądź znacznego pogorszenia, dolegliwości.

Jako sekcja Pelvic Floor Safe chcemy dołożyć wszelkich starań, aby w naszym kraju rozwinęła się świadomość tego problemu, będącego nadal tematem tabu. Szkolimy trenerów PFS na terenie całej Polski, aby każdy miał możliwość uczestniczenia w zajęciach, które będą dla niego bezpieczne. Uczestnictwo w zajęciach PFS jest więc kluczowe dla naszych mięśni dna miednicy, gdyż z jednej strony to profilaktyka nietrzymania moczu ale również część terapii, w przypadku gdy takie dolegliwości występują.

Šárka Solecka

lek. Šárka Solecka

Lekarka, pomysłodawca koncepcji Pelvic Floor Safe oraz BuggyGym w Polsce, prezes stowarzyszenia BuggyGym. Sarka pochodzi z Pragi, obecnie mieszka w Bielsku-Białej. W życiu zawodowym jest lekarką, prywatnie jest żoną i matką trójki dzieci. Przez całe życie jest bardzo blisko związana ze sportem (mistrzyni Czech w curlingu). Z perspektywy lekarki, sportsmenki i matki zainetresowała się problemem dysfunkcji mięśni dna miednicy, oraz objawami z nim związanymi. Tak powstała koncepcja PFS, która ma pomóc kobietom uprawiać sport w bezpieczny sposób.

306325_10150329078858447_1970836901_n

Dr n. med. Małgorzata Jachacz – Łopata

Fizjoterapeutka, absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, nauczyciel akademicki, instruktor pilates, jogi i nordic walking. W BuggyGym odpowiada za szkolenia Pelvic Floor Safe. Praca z kobietami jest jej bardzo bliska, od lat prowadzi swoje autorskie zajęcia Pilayoga, będące kompilacją najlepszych elementów z jogi, pilates oraz prostych technik automasażu, zarówno dla przyszłych mam, jak i pań w każdym wieku. Odbyła liczne szkolenia w zakresie fizjoterapii ginekologicznej oraz terapii manualnej. Doktoryzowała się na Wydziale Lekarskim Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Pasjonatka gór wysokich, biegania, jogi, zdrowego jedzenia oraz
wszelkich aktywności na łonie natury. Ukończyła liczne biegi górskie, w tym ultramaratony, a poza pasjami zawodowymi realizuje swój projekt wysokogórski, zdobywając kolejne najwyższe szczyty wszystkich kontynentów. Prywatnie żona Grzegorza, z którym dzieli górskie zainteresowania, a wkrótce mama.

sandra_21_03

Mgr Sandra Orlik – Barrow

Mgr fizjoterapii, prowadzi szkolenia na instruktora BuggyGym. Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu w Katowicach. Doświadczenie zawodowe zdobywała w placówkach polskich i brytyjskich. Ma bardzo zróżnicowane życie zawodowe, pracuje z osobami starszymi, kobietami w ciąży oraz mamami małych dzieci. Prowadzi również zajęcia ze studentami na jednej z wyższych uczelni na śląsku. Prywatnie żona i mama. Sport towarzyszy jej przez całe życie, przez lata była ratownikiem wodnym oraz instruktorem aquaerobiku i prowadziła zajęcia Pilates. Tematem mięśni dna miednicy oraz problemem nietrzymania moczu interesuje się od dawna i cały czas się kształci i rozwija w tym kierunku.

02-03 grudnia 2017, Bielsko-Biała

 

Szkolenia

SZKOLENIE PELVIC FLOOR SAFE

Pelvic Floor Safe to kurs przeznaczony dla instruktorów fitness, —pilates, trenerów personalnych, trenerów biegania, fizjoterapeutów oraz osób związanych z treningiem siłowym i crossfit.

Celem kursu jest przygotowanie osób prowadzących zajęcia grupowe oraz treningi personalne do realizacji zajęć bezpiecznych dla kobiet i uwzględniających specyficzną anatomię i biomechanikę dna miednicy. Kurs ma na celu również stworzenie środowiska świadomych trenerów, do których z pełnym zaufaniem mogą zwrócić się osoby wracające do treningu po długiej przerwie lub z dysfunkcją mięśni dna miednicy.

Miednica oraz mięśnie, które ją wypełniają, tworzą swoistą przeponę w tej okolicy. Przez obręcz miedniczną przechodzą naprężenia przy każdym kroku oraz różnorakie napięcia podczas ćwiczeń każdego rodzaju. To centrum ciała, baza dla całego organizmu. Osłabienie tej okolicy wiąże się z bólami kręgosłupa, dysbalansem mięśniowym i wieloma problemami funkcjonalnymi, do rozwiązania których kluczem jest praca z mięśniami dna miednicy.

Źle przeprowadzone ćwiczenia mogą zaostrzyć problem wysiłkowego nietrzymania moczu oraz dysfunkcji mięśni dna miednicy. Obecnie dotyczy on co trzeciej kobiety w każdym wieku, również tych aktywnych sportowo, dlatego tak ważna jest profilaktyka. To wielki krok do świadomego treningu zarówno dla instruktorów, jak i ćwiczących. Szczególne grupy ryzyka to kobiety, które wracają do aktywności fizycznej po ciąży lub takie, które nigdy wcześniej nie ćwiczyły regularnie. Dla tej grupy istotne jest, kiedy i w jaki sposób może rozpocząć ćwiczenia oraz jakie objawy wskazują na problem, którego organizm nie uleczy sam. Świadomy trening może uchronić je przed błędami, które prowadzą do osłabienia mięśni dna miednicy i związanych z tym konsekwencji. Na zajęciach fitness oraz podczas treningów innego typu brakuje informacji na ten temat, jest on pomijany i zaniedbany.

Profilaktyka w formie ćwiczeń może być stosowana zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. Specjalne ćwiczenia pozwalają wzmocnić mięśnie dna miednicy (rozluźnić nadmiernie napięte, następnie nauczyć odpowiedniej pracy), zwiększają ukrwienie tych okolic, co poprawia funkcjonowanie narządów wewnętrznych oraz czucie w rejonie miednicy. Taki trening nie bez znaczenia jest dla funkcji seksualnych u kobiet i mężczyzn.

Kurs kończy się egzaminem teoretycznym i praktycznym.

Po zdaniu egzaminu kursant otrzymuje certyfikat Trenera Pelvic Floor Safe, który uprawnia go do prowadzenia treningów PFS, używania nazwy Pelvic Floor Safe, oraz używania loga. Na stronie www.pelvicfloorsafe.pl znajdują się profile instruktorów PFS.

Paulina Holtz o szkoleniu PFS

Ewa Grajewka o szkoleniu PFS

Katarzyna Listwoń o szkoleniu PFS

WYMAGANIA:

  • ukończone studia na kierunku fizjoterapia lub wychowanie fizyczne

LUB

  • ukończony kurs instruktora rekreacji ruchowej lub sportu (np. trenerzy personalni, instruktorzy Pilates)

TERMIN  I MIEJSCE KURSU: 

08-09 lipca 2017, Warszawa

 

KONTAKT:

info@pelvicfloorsafe.pl

KOSZT:

1250 zł (na dwa tygodnie przed szkoleniem cena wzrasta i wynosi 1350 zł), dla instruktorów BuggyGym 30 % zniżka

CO ZABRAĆ:

Wygodny strój, zeszyt, długopis.
Uczestnicy kursu otrzymają skrypt z realizowanym materiałem.

PROWADZĄCY:

Mgr Sandra Orlik-Barrow – fizjoterapeuta
Dr n.med. Małgorzata Jachacz-Łopata

ABY ZAPISAĆ SIĘ NA SZKOLENIE, WYPEŁNIJ FORMULARZ KONTAKTOWY:

02-03 grudnia 2017, Bielsko-Biała

Certyfikowani Trenerzy

Treningi Pelvic Floor Safe są dla każdego kto chce zadbać o swoje mięśnie dna miednicy i profilaktykę nietrzymania moczu, dla osób należących do grup ryzyka, tj.: kobiety w ciąży, mamy, kobiety w okresie menopauzalnym i pomenopauzalnym, osoby po operacjach ginekologicznych oraz urologicznych, a także dla tych , którzy już borykają się z problemami mimowolnego oddawania moczu i pragną mieć pewność, że zajęcia na które uczęszczają nie pogarszają ich dolegliwości.

Do grupy przeszkolonych przez nas trenerów należą fizjoterapeuci, instruktorzy fitness, trenerzy personalni. Potrafią oni odpowiednio dostosować różne aktywności ruchowe (Pilates, powerball, aerobic, zajęcia na siłowni itp.) tak, aby były one bezpieczne dla mięśni dna miednicy.

Jak poznać, że trening na który uczęszczasz lub zamierzasz brać w nim udział, jest treningiem PFS? W grafiku zajęć należy szukać naszego znaczka PFS, bądź skorzystać z naszej wyszukiwarki i w ten sposób znaleźć trenera PFS w swojej okolicy.